Demokratická výchova
Už jste slyšeli, že děti mají vychovávat demokraticky? Jsou země, kde děti prakticky mohou vše, dokonce rodiče jim nemohou dát ani výchovný políček. Jistě – zni to velmi pěkně - demokracie, ale to je vše.
Logicky pokud „demokraticky“ budete vychovávat děti, tak vlastně o žádnou výchovu nejde. Člověk ze své podstaty je líný tvor, a tak i Vaše robátko, pokud nebude muset, tak nebude dělat nic. Je tedy nutné volit takové metody, aby z našeho dítka nevyrostl lenoch, ale řádný pracovitý jedinec, který bude úspěšný v nějaké činnosti a bude si moci vybírat práci.
Jak přinutit děti, aby opakovaně dělaly nějakou aktivitu?
Mám naprosto bezpečně odzkoušenou metodu tzv. zvyku. To znamená, například chci, aby dítě chodilo na nějaký nástroj, sport nebo jiný obor. Nejprve si ověřím, zdali jej něco významně baví, nebo k něčemu sklony anebo prostě bude chodit na nějaký kroužek, aby dítko nesedělo u počítače. Je naprosto jasné, že mnoho dětí nebude chtít, bude se vymlouvat. Udělejte z povinnost zvyk! Vůbec dítě nepřemlouvejte, stejně to nechápe. Naopak vysvětlujte mu jak mu pomůžete a jak je to snadné, že Mozart začínal stupnicemi. Nepřipusťte diskuze o tom, že kroužek či aktivitu ukončíte, ba právě naopak, kroužek – aktivita je součástí školní docházky.
Vůbec se nebojte řečí, že na dítě je toho moc. Každý mladý člověk je své podstatě připraven přijímat nové a nové informace.
Je však možné, že se dostanete do stavu, kdy dítě nechce a nechce. Zkuste „mírný“ výměnný obchod, například – chceš hrát hry na počítači, tak až uděláš úkoly a odehraješ cvičené na houslích. Toto funguje většinou perfektně.
Závěr: žádná demokracie, ale soustavné vyžadování povinností a tím také návyků. Návykem je škola, dobré známky, cvičení houslích, fotbalový trénink, …..
Logicky pokud „demokraticky“ budete vychovávat děti, tak vlastně o žádnou výchovu nejde. Člověk ze své podstaty je líný tvor, a tak i Vaše robátko, pokud nebude muset, tak nebude dělat nic. Je tedy nutné volit takové metody, aby z našeho dítka nevyrostl lenoch, ale řádný pracovitý jedinec, který bude úspěšný v nějaké činnosti a bude si moci vybírat práci.
Jak přinutit děti, aby opakovaně dělaly nějakou aktivitu?
Mám naprosto bezpečně odzkoušenou metodu tzv. zvyku. To znamená, například chci, aby dítě chodilo na nějaký nástroj, sport nebo jiný obor. Nejprve si ověřím, zdali jej něco významně baví, nebo k něčemu sklony anebo prostě bude chodit na nějaký kroužek, aby dítko nesedělo u počítače. Je naprosto jasné, že mnoho dětí nebude chtít, bude se vymlouvat. Udělejte z povinnost zvyk! Vůbec dítě nepřemlouvejte, stejně to nechápe. Naopak vysvětlujte mu jak mu pomůžete a jak je to snadné, že Mozart začínal stupnicemi. Nepřipusťte diskuze o tom, že kroužek či aktivitu ukončíte, ba právě naopak, kroužek – aktivita je součástí školní docházky.
Vůbec se nebojte řečí, že na dítě je toho moc. Každý mladý člověk je své podstatě připraven přijímat nové a nové informace.
Je však možné, že se dostanete do stavu, kdy dítě nechce a nechce. Zkuste „mírný“ výměnný obchod, například – chceš hrát hry na počítači, tak až uděláš úkoly a odehraješ cvičené na houslích. Toto funguje většinou perfektně.
Závěr: žádná demokracie, ale soustavné vyžadování povinností a tím také návyků. Návykem je škola, dobré známky, cvičení houslích, fotbalový trénink, …..